الهاشمي ديكوريشن- احجار واجهات

الرئيسية / حجر سانت كاترين / مقاول حجر سانت كاترين : لي تتعب نفسك والهاشمي ديكوريشم موجود لكل الي تحتاجة

مقاول حجر سانت كاترين : لي تتعب نفسك والهاشمي ديكوريشم موجود لكل الي تحتاجة

بدور علي مقاول حجر سانت كاترين ومحتاج تستفسر من علي مقاولة حجر سانت كاترين وتعبت من كتر التدوير، يبقي مفيش غير الهاشمي ديكوريشن.

 بتسأل نفسك الوقت حالا مين الهاشمي ديكوريشن!

بكل بساطة احنا احفاد الفرعنة يعني احنا ملوك الابداع والتطوير في مجال الأحجار لأننا خبرة اكثر من 15 سنة في مجال تركيب الأحجار بمختلف انوعها واسال مجرب وعلشان. وطالما انت معنا يبقي لازم نعرف مع بعض اي هو حجر سانت كاترين واي هي مميزاتة.

اول حاجة هنعرف مع بعض اي هو حجر سانت كاترين.

حجر سانت كاترين نوع من انواع الحجر الهاشمي الاكثر جمال الي بيتم استخراجه من منطقة سانت كاترين، وبيتصنف من الأحجار النادرة بالتالي يتم توظيفه في الأماكن التي تستدعي عمل ديكورات مرتفعة الثمن من خلال استخدام حجر سانت كاترين.ودة لان الحجر يضيف شئ من الأصالة علي المبني، والعميل بيحس معنا  بجو فرعوني أصيل، ودة الي بيميز الحجر عن غيره من الأحجار.

وبما انك مع الهاشمي ديكوريشن يبقي لازم تعرف ان في انواع مختلفة من الحجر  الي ممكن نستخدمها في  تصميم الواجهات للمنازل والفلل، وبعض المنشآت التجاري وعيرة وبكدة يبقي انت عليك التخيل واحنا علينا التنفيذ.ولازم تكون عارف انك هتكون مميز لأن الحجر كان بيستخدم في أيام الحضارة الفرعونية في تزيين الآثار ودة لجودة الحجر ومتانته.

مميزات الحجر الهاشمي.

  • يمتاز الحجر  أنه بيضيف للمكان الكثير من الرقي، والجاذبية
  • يتميز حجر سانت كاترين أنه بيتميز عن غيرة من انواع حجر الواجهات في مصر بالرقي. 
  • بالإضافة إلى كل دة انه يعتبر هذا النوع من الأحجار النادرة.
  • تركيب الحجر بيجتاج الكثير من العمالة القوية المدربة على تركيبه على واجهات المنازل الحديثة والي هتلاقية مع الهاشمي ديكوريشن
  • ممكن تنفذ الشكل الي انت محتاجة حسب شخصيتك يعني احلم انت بس واحنا علينا التنفيذ، وده الي بيخلي شركات كتير  تتجه إلى التعامل معه.
  • يتميز حجر هاشمي سانت كاترين احمر، بالشكل غير التقليدي، وإمكانية التطوع مع الديكورات العصرية الجديدة،اضافة الى ان الحجر يتميز  بالمرونة في التعامل
  • يمكن عمل الكثير من التصميمات، اضافة اننا ممكن نحت عليه أو الحفر، يدوياً او عن طريق معدات خاصة.
  • يتميز هذا الحجر بأنه من الأحجار التي تقوم العوامل الخارجية من الرطوبة والحر والأمطار، بالتالي لا تتسبب في فك الحجر من مكانه أو تغيير لونه.
  • والجدير بالذكر أن حجر احمر سانت كاترين يتميز بأنه لون وردي جذاب  مميز.

الاماكن الي ممكن نستخدم فيها الحجر.

بما انك عرفة ان احنا خبرة في مجالنا، هنعرفك أي هي الاماكن الي ممكن نستخدم فيها الحجر .

  • في البداية، بنحتاج مساحات كبيرة وواسعة، حيث تعمل هذه المساحات على إظهار شكل ديكورات سانت كاترين. 
  • كما يمكن أن يتم استخدامها في تقفيل الواجهات النهائية للمنازل، أو الفلل أو الدوبلكس، ودة لان الحجر بيضيف لمسة من الأناقة والجاذبية والرقي.
  • وذي ما ذكرنا أن من مميزات حجر سانت كاترين في الديكور، أنه لا يتفاعل مع الرطوبة الخارجية مياه الأمطار، وغيرها من العوامل الخارجية الي ممكن  تأثر على الحجر، وده  بيرجع لجودة الحجر.
  • ممكن نستخدم الحجر  في عمل بعض الديكورات الداخلية ذي تزيين السلالم في الفلل، أو عمل جلسة باربيكيو بمطبخ خارجي في حديقة الفيلا.
  • الجدير بالذكر، أن حجر هاشمي سانت كاترين الأحمر، أنه سهل التنظيف سواء كان خارج المنزل أو داخله،يتم رش الحجر بالقليل من المياه.

 

محتوي المقال

الحجر الفرعوني للديكور
حجر فرعوني

الحجر الفرعوني للديكور 10 تصاميم عصرية

يستخدم الحجر الفرعوني للديكور وتصميم الواجهات باحدث التصاميم المختلفة والمميزة، حيث يعتبر الحجر الفرعوني من الأحجار التي كان يعتمد عليها الفراعنة بشكل كبير في تشطيب

ديكور جدران حجر فرعونى داخلي
حجر فرعوني

ديكور جدران حجر فرعونى داخلي بأرخص سعر

ديكور جدران حجر فرعونى داخلي من أهم الديكورات التي يركز عليها أصحاب المباني عند تصميم منازلهم، حيث يعتبر الحجر الفرعوني من الأحجار الهامة التي تساعد

مقاسات الحجر الهاشمي
حجر هاشمي

مقاسات الحجر الهاشمي | أشهر 3 مقاسات

تختلف مقاسات الحجر الهاشمي من حجم إلي حجم آخر، حيث يوجد أنواع عديدة وأشكال للحجر الهاشمي، نتيجة لميزة تشكل الحجر بكل سهولة لعدة أشكال مختلفة،

روابط هامة

خبير سيو

متخصص سيو

تسويق الكتروني

error: المحتوي محمي من النسخ